Σήμερα, με την δραματική ανάπτυξη του διαδικτύου και των δυνατοτήτων του όλοι οι επιχειρηματίες πλέον μπορούν να έχουν μια διαδικτυακή παρουσία και να χρησιμοποιούν μέσα ηλεκτρονικής διαφήμισης .Όμως η αποτελεσματικότητα κάθε καμπάνιας κρίνεται και από το αποτέλεσμα και γι' αυτό τον λόγο δημιουργήθηκαν πλατφόρμες  που μπορούν να παρουσιάσουν  οπτικοποιημένα τα μετρήσιμα αποτελέσματα κάθε επιχειρηματικής κίνησης. Συγκεκριμένα, στον τουριστικό κλάδο, οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις μπορούν πλέον μέσα από διάφορα web εργαλεία να παρατηρούν την κίνηση της ιστοσελίδας του ξενοδοχείου τους, πόσοι τελικά πάτησαν κλικ στο κουμπί της κράτησης καθώς και την βαθμολογία τους σε sites όπως το TripAdvisor και το Booking.com. Με αυτόν τον τρόπο λοιπόν, οι ξενοδόχοι μπορούν να επεξεργάζονται τα δεδομένα που προκύπτουν από τις επιχειρηματικές τους κινήσεις. Είναι όμως ,όλα τα παραπάνω αρκετά από μόνα τους ώστε να είναι ξεκάθαρη ποια στρατηγική πρέπει να ακολουθηθεί;

Η ανάλυση δεδομένων προέρχεται από παντού.

Ένα από τα σφάλματα που κάνουμε σήμερα όσον αφορά την digital παρουσία είναι ότι θεωρούμε ότι όλα τα δεδομένα που έχουμε στην διάθεση μας πηγάζουν μόνο από εκεί. Τα δεδομένα του ξενοδοχείου σας βρίσκονται σε διαφορετικές πηγές και η ανάλυση τους δεν προκύπτει πάντα μεταξύ δύο μεταβλητών αλλά πολλών περισσότερων. Για παράδειγμα, ξέρετε ακριβώς πόσα άτομα έκαναν κλικ για κρατήσεις αλλά αυτό από μόνο του δεν είναι αρκετό αν δεν το συγκρίνετε με πόσους ήρθαν τελικά στο ξενοδοχείο σας. Γνωρίζετε ακριβώς, την βαθμολογία σας στο TripAdvisor αλλά δεν ξέρετε από όλους τους επισκέπτες σας εκείνη την χρονική περίοδο ποιο ποσοστό σας βαθμολόγησε. Έτσι, η ανάλυση των αποτελεσμάτων και των δεδομένων σας φαίνεται να είναι κάτι σχετικό. Στην πραγματικότητα, για να έχετε μια πλήρη εικόνα των δεδομένων της επιχείρησης χρειάζεται να συνδυάσετε όλες τις πληροφορίες (είτε αυτές προέρχονται από την online παρουσία σας είτε όχι) σε ένα σύστημα ούτως ώστε να μπορείτε να αναλύσετε σφαιρικά τα δεδομένα ώστε να καταλήξετε σε πραγματικά και ασφαλή αποτελέσματα.

Μάθετε να "διαβάζετε" σωστά τα δεδομένα.

Πολλές φορές έχουμε τα δεδομένα που χρειαζόμαστε αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε σωστή ανάλυση αυτών. Και επειδή, δεν μπορεί κάθε μικρομεσαίος επιχειρηματίας να ανατρέχει σε εξειδικευμένα προγράμματα στατιστικής ανάλυσης δεδομένων, το διαδίκτυο έχει βρει νέους τρόπους ώστε να απλοποιήσει αυτήν την διαδικασία. Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι, να κατανοήσετε πλήρως τις απλουστευμένες μεταβλητές που δίνονται, ώστε να μπορείτε να συγκρίνετε σωστά τις πληροφορίες μεταξύ τους, και να φτάσετε σε ουσιώδη συμπεράσματα.

Το πρώτο στάδιο μιας marketing στρατηγικής.

Για να δημιουργήσετε μια οργανωμένη στρατηγική marketing χρειάζεστε στοιχεία έρευνας τόσο όσον αφορά τις τάσεις της αγοράς, αλλά και ό,τι αφορά το ξενοδοχείο σας. Η ανάλυση των δεδομένων από τις επισκεψιμότητες στην σελίδα σας και στα social media μπορεί να σας δείξει τι ζητά η αγορά, ο συνδυασμός όμως των παραπάνω με τα δεδομένα των κρατήσεων σας, μπορεί να δείξει τι ακριβώς ζητούν οι επισκέπτες σας από εσάς , καθώς και να σας υποδείξει την σωστότερη στρατηγική. Για παράδειγμα, μπορεί να έχετε αρκετά clicks στην ιστοσελίδα σας αλλά οι κρατήσεις σας πλειοψηφικά να προέρχονται από τα online κανάλια διάθεσης (Booking.com, Expedia, Airbnb). Η συσχέτιση που μπορείτε να κάνετε εδώ, είναι ότι οι επισκέπτες σας προτιμούν να κλείνουν δωμάτια μέσα από τα κανάλια και όχι από την ιστοσελίδα σας. Οπότε ,είτε μπορείτε να προσφέρετε περισσότερα δωμάτια στα κανάλια, είτε να αλλάξετε τον σχεδιασμό της ιστοσελίδας σας για περισσότερες κρατήσεις από εκεί.

Η ανάλυση δεδομένων, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία του σύγχρονου marketing και βασίζεται στην ιδέα ότι οι επιχειρηματίες οφείλουν να εξετάσουν προσεκτικά τις πληροφορίες που έχουν έτσι ώστε να διαμορφώσουν μια σωστή στρατηγική και ένα ουσιαστικό πλάνο προσαρμοσμένο ειδικά στο ξενοδοχείο τους. Στον τουρισμό, μια βιομηχανία που σχετίζεται άμεσα με τους ανθρώπους, τα εργαλεία ανάλυσης δεδομένων είναι πιο απαραίτητα από ποτέ, αφού δίνεται η δυνατότητα οι ξενοδόχοι να εντοπίσουν τα δυνατά και αδύνατα σημεία τους αλλά και τι περιμένουν οι επισκέπτες από αυτούς.