Την ώρα που όλοι ασχολούνται με τους millennials (την γενιά των 20-30) και τις εκάστοτε προτιμήσεις  τους, λίγοι δίνουν σημασία στην "ξεχασμένη" γενιά των baby boomers (55+), κι ενώ οι νέοι αποτελούν έναν εύκολο στόχο διαφήμισης αφού επηρεάζονται κυρίως από το διαδίκτυο,που είναι σαφώς πιο οικονομικό μέσο, δεν αποτελούν ταυτόχρονα και την  πιο κερδοφόρα επένδυση της τουριστικής βιομηχανίας. Μπορεί λοιπόν τα ξενοδοχεία να ξοδεύουν πολύ λιγότερα για να πλησιάσουν τους νέους αλλά εισπράττουν και πολύ λιγότερα, μιας και μιλάμε για μια γενιά που δεν έχει την οικονομική ευχέρεια να κάνει ακριβές διακοπές. Ποια ομάδα ταξιδιωτών όμως μπορεί να κάνει αυτές τις διακοπές σήμερα;

Η απάντηση βρίσκεται στους senior travelers που δεν είναι άλλοι από την γενιά των 55+, οι οποίοι διανύουν μια περίοδο της ζωής τους που θέλουν να ηρεμήσουν, να απολαύσουν τον ελεύθερο χρόνο τους και να ανακαλύψουν νέες εμπειρίες με εγγυημένη την ασφάλεια τους, ενώ το καλύτερο είναι πως οι συγκεκριμένοι ταξιδιώτες είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν πολλά για όλα τα παραπάνω.

Μια νέα ευκαιρία στην τουριστική βιομηχανία, γιατί?

Με το προσδόκιμο ζωής να αυξάνεται συνεχώς είναι πλέον δεδομένο ότι οι άνθρωποι παγκοσμίως ζουν περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν. Οι νέοι ηλικιωμένοι πολίτες δεν κάθονται συνέχεια σπίτι τους αλλά τείνουν να έχουν ένα υγιεινό και δραστήριο τρόπο ζωής που τους βοηθά να νιώσουν αυτοπεποίθηση για τον εαυτό τους. Θέλουν να χαρούν τα χρόνια της συναταξιοδότησης τους και να κάνουν δώρα στον εαυτό τους  όπως ένα ταξίδι. Παρόλο όμως που αναζητούν νέες εμπειρίες και περιπέτειες δεν αψηφούν καθόλου τον κίνδυνο, γι αυτό και επιλέγουν οργανωμένες διακοπές όπου όλα θα είναι έτοιμα γι' αυτούς. Φυσικά, έχοντας αποταμιεύσεις είναι περισσότερο από διατεθειμένοι να πληρώσουν αυτές τις υπηρεσίες. Τα ξενοδοχεία οφείλουν να κατανοήσουν εις βάθος τις ανάγκες αυτού του ηλικιακού γκρουπ και να προσφέρουν ασφαλή οργανωμένα πακέτα κατάλληλα γι' αυτούς τους ταξιδιώτες.

Τι πρέπει να τους προσφέρετε.

Σκεφτείτε δημιουργικά κι εστιάστε σε δραστηριότητες που ενώ μοιάζουν  νεανικές ένας senior traveler θα λάτρευε να κάνει. Οργανωμένες πεζοπορίες, κρουαζιέρες, επισκέψεις σε μνημεία, ιστορικές ξεναγήσεις, θρησκευτικός τουρισμός κτλ.

Δημιουργήστε νέες παροχές  στο ξενοδοχείο σας για αυτούς  τους επισκέπτες αντιλαμβανόμενοι τις ανάγκες τους, για παράδειγμα εντάξτε πρωινό και γεύματα χαμηλότερων λιπαρών στο μενού  του εστιατορίου σας ή προτείνετε τους τοποθεσίες και μέρη που πιστεύετε ότι θα τους αρέσουν ανάλογα με την ηλικία τους. Προσοχή όμως στο να μην τους κάνετε να αισθανθούν άβολα. Οι senior ταξιδιώτες σας είναι μεν μεγαλύτεροι σε ηλικία αλλά είναι άνθρωποι δραστήριοι με όρεξη για ζωή και νέες εμπειρίες.

Πώς Θα τους προσεγγίσετε

Παρόλα αυτά,  η γενιά των baby boomers(55+), σε αντίθεση με την γενιά των millennials,  δεν χρησιμοποιεί τόσο την τεχνολογία οπότε δεν είναι εύκολο να τους προσεγγίσετε με οικονομικά μέσα όπως η διαφήμιση στο διαδίκτυο.  Πως λοιπόν θα σας βρουν;

Αρχικά μπορείτε να απευθυνθείτε σε ταξιδιωτικά γραφεία και σε συλλόγους στους οποίους ανήκουν senior ταξιδιώτες, προσφέροντας ειδικές προσφορές και δραστηριότητες για αυτό το ηλικιακό group.Από εκεί και πέρα χρησιμοποιείστε τις κλασσικές μεθόδους διαφήμισης της Google περιορίζοντας τα keywords ηλικιακά και προσθέτοντας  λέξει κλειδιά όπως "senior traveler", "senior  tourism" κτλ. Παράλληλα, επωφελειθείτε από το ηλικιακό targeting του Facebook για στοχευμένες καμπάνιες σε ηλικίες άνω των 55.

Έτσι , ενώ ένα μεγάλο μέρος του κοινού στόχου σας δεν είναι online, το μήνυμα μπορεί και πάλι να ληφθεί αν στοχεύσετε στους ανθρώπους οι οποίοι επηρεάζουν και συμβουλεύουν τους δυνητικούς επισκέπτες  σας. Μπορεί λοιπόν, οι baby boomers να μην χρησιμοποιούν social media αλλά χρησιμοποιούν τα παιδιά τους και τα εγγόνια τους  καθώς και οι ταξιδιωτικοί  πράκτορες με τους οποίους θα  οργανώσουν το επόμενο ταξίδι τους.  Εστιάστε σε όλους αυτούς και οι τελικοί ταξιδιώτες θα φτάσουν στο ξενοδοχείο σας!

  18/05/2016 By Foteini Tsori