Σίγουρα τώρα τελευταία θα έχετε ακούσει ή διαβάσει διάφορους όρους πάνω στο μάρκετινγκ και πώς να προσεγγίσετε τους επισκέπτες σας εφαρμόζοντας διαφορετικές τακτικές. Όλες οι πληροφορίες που έχετε λάβει είναι σημαντικές όμως οι πρακτικές μάρκετινγκ από μόνες τους και μόνο ως προς τους επισκέπτες σας δεν είναι αρκετές.

Σήμερα μια επιχείρηση που στοχεύει στην παροχή άριστων υπηρεσιών ασκεί τόσο εξωτερικό όσο και εσωτερικό μάρκετινγκ. Με τον όρο εξωτερικό μάρκετινγκ εννοούμε όλες τις ενέργειες που κάνει η επιχείρηση σας για τους πελάτες-επισκέπτες σας (διαφήμιση, email marketing,προσφορές κτλ). Τι εννοούμε όμως με τον όρο του εσωτερικού (ή internal) marketing?

Το εσωτερικό μάρκετινγκ ορίζεται ως οι διαδικασίες αντιμετώπισης της ανώτατης διοίκησης ως προς του εργαζομένους της. Με απλά λόγια, στην επιχείρηση σας, το εσωτερικό μάρκετινγκ είναι ο τρόπος με τον οποίο συμπεριφέρεστε εσείς στους εργαζομένους του ξενοδοχείου σας.

Μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες παροχής υπηρεσιών παγκοσμίως θεωρούν το επιτυχημένο εσωτερικό μάρκετινγκ ως μια από τις πιο σημαντικές τους στρατηγικές. Σας παρουσιάζουμε 5 λόγους για τους οποίους έχουν απόλυτο δίκιο!

1. Ικανοποιημένος εργαζόμενος = Ικανοποιημένος πελάτης.

Έχετε σκεφτεί ποτέ ποια είναι η εικόνα των ταξιδιωτών για το ξενοδοχείο σας; Πέρα από τις παροχές δωματίου, τις καλές προσφορές, το πρωινό ή οτιδήποτε άλλο σημαντικό ρόλο παίζει και ο ανθρώπινος παράγοντας ή πιο απλά η ποιότητα του "σέρβις".  Έτσι λοιπόν, σύμφωνα με τους επισκέπτες σας η επιχείρηση σας αντικατοπτρίζεται στα πρόσωπα του εργαζομένου της ρεσεψιόν, της καμαριέρας, του chef και όλων των άλλων εργαζομένων στο ξενοδοχείο σας. Αν λοιπόν έχετε ικανοποιημένους εργαζομένους θα έχετε και ικανοποιημένους πελάτες!

2.  Οι εργαζόμενοι σας ξέρουν τον επισκέπτη σας καλύτερα και από εσάς.

Έχουμε μιλήσει πολλές φορές στο παρελθόν για την σημασία της προσωποποιημένης επικοινωνίας με τους πελάτες (trend of personalization). Ποιος όμως έρχεται σε συνεχή επαφή με τους ταξιδιώτες; Φυσικά, οι απλοί εργαζόμενοι του ξενοδοχείου σας , από τους οποίους μπορείτε να αντλήσετε χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τα γούστα των επισκεπτών σας ούτως ώστε στο μέλλον να γνωρίζετε που πρέπει να στοχεύσετε τις διαφημιστικές σας καμπάνιες. Η έρευνα που μπορούν να κάνουν οι ίδιοι σας οι εργαζόμενοι για εσάς μπορεί να γίνει άκρως αποτελεσματική.

3. Ποιος λαμβάνει το feedback;

Γνωρίζετε ότι οι νέοι ταξιδιώτες σήμερα λατρεύουν να κοινοποιούν τα σχόλια τους σε εφαρμογές όπως το TripAdvisor και μέσω αυτών λαμβάνεται κι εσείς μια εικόνα για το ξενοδοχείο σας. Όμως, υπάρχουν κι άλλοι τρόποι να πάρετε ένα πιο άμεσο feedback αντλώντας πληροφορίες από τις εκφράσεις, τις κινήσεις ή και τα σχόλια των επισκεπτών σας καθώς τους παρέχεται η υπηρεσία. Όμως κάτι τέτοιο δεν μπορείτε να το κάνετε εσείς σε κάθε πελάτη, αλλά μπορούν να το κάνουν αποτελεσματικά όλοι οι εργαζόμενοι σας για εσάς!  Έτσι, αξίζει να τους εκπαιδεύσετε με τις βασικές αρχές της επικοινωνίας ώστε να μπορούν και οι ίδιοι να ελέγξουν τις αντιδράσεις των πελατών και να προλάβουν τα αρνητικά σχόλια. Εντάξετε το μάρκετινγκ σε όλους τους τομείς του ξενοδοχείου σας!

4. Δείτε το ξενοδοχείο σας μέσα από τα μάτια του προσωπικού σας!

Έχετε σκεφτεί ποτέ πόσα λάθη θα μπορούσαν να διορθωθούν ή να προληφθούν αν προσπαθούσατε να μπείτε στην θέση των εργαζομένων σας με στόχο να αντιληφθείτε καλύτερα τις ανάγκες τους; Θα σας εκπλήξει πόσα πράγματα μπορείτε να μάθετε για την επιχείρηση σας και πόσα μπορείτε να βελτιώσετε. Προσπαθήστε να επικοινωνήσετε αποτελεσματικά με το προσωπικό του ξενοδοχείου σας και κοιτάξτε τις λειτουργίες μέσα από τα δικά τους μάτια και έπειτα προσφέρετε τους εργαλεία που θα τελειοποιήσουν την εργασία τους και κατ' επέκταση την παροχή των δικών σας υπηρεσιών!

5. Οι εργαζόμενοι σας είναι σημαντικότεροι από τους πελάτες σας!

Κάθε ξενοδοχείο έχει ως στόχο την άριστη φιλοξενία των επισκεπτών. Είστε όμως σίγουροι ότι βρίσκετε στο ίδιο μήκος κύματος με τους εργαζομένους σας; Συμπεριφερθείτε στους εργαζομένους σας βασισμένοι στις ίδιες αξίες και στην κουλτούρα που συμπεριφέρεστε στους πελάτες σας με σκοπό να καταλάβουν πλήρως το όραμα σας και με την σειρά τους να επικοινωνήσουν τις αξίες αυτές στους τελικούς επισκέπτες. Δεν θα μπορέσετε ποτέ να αποκτήσετε τον θαυμασμό των ταξιδιωτών σας αν πρώτα δεν αποκτήσετε την εύνοια της ομάδας σας!