Πολλές φορές οι μικρές επιχειρήσεις αρνούνται να προβούν σε δημιουργία ενός στρατηγικού πλάνου των επόμενων κινήσεων τους (business plan) ακριβώς επειδή θεωρούν πως λόγω του μεγέθους τους, το περιβάλλον τους δεν είναι τόσο πολύπλοκο όσο αυτό των μεγάλων.  Έτσι, στην τουριστική βιομηχανία ένα μικρό ξενοδοχείο θα θεωρήσει ότι δεν χρειάζεται όλα αυτά τα εργαλεία και τα πλάνα που χρησιμοποιούν τα μεγάλα γιατί πρώτον, είναι κοστοβόρα και δεύτερον, δεν είναι πραγματικά απαραίτητα. Κι όμως εάν αποτυγχάνετε  στην οργάνωση είναι σαν να οργανώνετε να αποτύχετε!

Η σχεδίαση των κινήσεων σας σε ένα επιχειρηματικό πλάνο ή ένα πλάνο μάρκετινγκ μπορεί να αποτελέσει βασική προϋπόθεση ώστε το ξενοδοχείο σας να γίνει περισσότερο αποδοτικό και να αποφύγετε την υψηλή αβεβαιότητα για το μέλλον.

1. Κάντε την δική σας έρευνα.

Υπάρχουν διάφορα είδη έρευνας  που μπορείτε να κάνετε για να  λάβετε δεδομένα που θα σας βοηθήσουν στη χάραξη μιας αποτελεσματικής στρατηγικής. Σε περίπτωση όμως που προβείτε σε μια ανεπίσημη δική σας έρευνα, οι πελάτες σας είναι η πιο ουσιαστική πηγή δεδομένων αφού ζητώντας τους την αξιολόγηση και τα σχόλια τους έχετε την δυνατότητα να βελτιωθείτε και να εντοπίσετε τυχόν ελλείψεις. Έτσι, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας σας, είναι πολύ πιο εύκολο να θέσετε ουσιώδεις στόχους και στρατηγικές στο ξενοδοχείο σας.

2. Δώστε την επιθυμητή κατεύθυνση του ξενοδοχείου σας για το μέλλον.

Που θα θέλατε να έχει φτάσει η επιχείρηση σας σε 2 χρόνια; Ταξινομήστε του μελλοντικούς σας στόχους και δημιουργείστε ένα πρόγραμμα για να τους πετύχετε. Με αυτόν τον τρόπο θα δώσετε στην επιχείρηση σας μια οργανωμένη κατεύθυνση, ούτως ώστε να γίνει περισσότερο κερδοφόρα αλλά και να αποκτήσει ένα ισχυρό όνομα στην τουριστική αγορά.

3. Μειώστε τα κόστη σας.

Η οργάνωση των λειτουργιών της επιχείρησης σας σε ένα business plan, σας επιτρέπει να χρησιμοποιήσετε καλύτερα τις πρώτες ύλες σας με αποτέλεσμα  να μειώσετε κατά πολύ το κόστος της επιχείρησης σας. Για παράδειγμα, εάν γνωρίζετε ακριβώς στο πλάνο σας τις χρονικές περιόδους στις οποίες το ξενοδοχείο σας έχει μέγιστη πληρότητα, θα ξέρετε πότε πρέπει να αποκτήσετε περισσότερες πρώτες ύλες χωρίς να προβείτε σε περιττά κόστη σε άλλες περιόδους χαμηλότερης ζήτησης.

4. Ποιες εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν; Μπορείτε να διαλέξετε την καλύτερη.

Σίγουρα οι στόχοι που έχετε θέσει για το μέλλον του ξενοδοχείου σας είναι σημαντικοί. Τι θα γίνει όμως αν κάτι πάει στραβά; Η ύπαρξη ενός ή περισσοτέρων εναλλακτικών σχεδίων (plan b) μπορεί να σώσει το ξενοδοχείο σας από μια περίοδο κρίσης. Και επειδή η τουριστική βιομηχανία είναι ένας κλάδος που επηρεάζεται άμεσα από τις πολιτικοοικονομικές εξελίξεις, η ύπαρξη εναλλακτικών λύσεων και η δυνατότητα επιλογής της καλύτερης είναι περισσότερο σημαντική από ποτέ.

5. Γίνετε καλύτεροι από τον ανταγωνισμό.

Η καταγραφή των κινήσεων σας αλλά και αυτών  των ανταγωνιστών σας είναι ουσιαστική για την δική σας ανάπτυξη. Μέσα από την ανάλυση των δεδομένων σας μπορείτε να καταλήξετε στο τι επιθυμούν οι επισκέπτες σας από εσάς, αλλά μέσα από την οργάνωση των λειτουργιών σας μπορείτε να τους προσφέρετε πιο άρτιες υπηρεσίες.  Επιπλέον, η ύπαρξη ενός πλάνου μπορεί να σας βοηθήσει στην ανάπτυξη καινοτομικών δράσεων, ούτως ώστε να διαφοροποιηθείτε σημαντικά  από τους ανταγωνιστές.

6. Δημιουργείστε κοινές αξίες στην ομάδα σας.

Το ξενοδοχείο σας , δεν αποτελείται μόνο από ένα άτομο αλλά από μια ομάδα η οποία χρειάζεται να συμμερίζεται το ίδιο όραμα και αξίες, για να προσφέρετε όλοι στον επισκέπτη σας μια ενιαία εμπειρία. Η δημιουργία ενός επιχειρηματικού πλάνου σας δίνει την δυνατότητα να μεταδώσετε στην ομάδα σας το όραμα τις αξίες και τους στόχους της επιχείρησης σας.